even terug - Reisverslag uit Rome, Italië van Heleen en ed Neut- Sloots - WaarBenJij.nu even terug - Reisverslag uit Rome, Italië van Heleen en ed Neut- Sloots - WaarBenJij.nu

even terug

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en ed

18 November 2011 | Italië, Rome

Ciao tutti
Donderdag 13 november zijn we naar Nederland gevlogen. De moeder van Ed moest geopereerd worden en het zou .een zware operatie worden. Ook met Arno was het niet goed. Hij heeft een herseninfarct gehad en ik wilde hem graag opzoeken.
De operatie is inmiddels achter de rug en geslaagd. Met Arno gaat het redelijk. Ik kan helaas niet veel voor hem doen dan enkel mijn hulp aanbieden en een luisterd oor zijn.
We verblijven bij Kitty, want in Lamswaarde hebben we niks meer.
De dagen zijn gevuld met ritjes naar het ziekenhuis en zo veel mogelijk vrienden en familie opzoeken.
Verder kunnen we nog wat shoppen wat voornamelijk bestaat uit pepernoten inslaan en gevulde speculaas. Whow, dat heb ik gemist!
Zo wie zo is het opvallend hoeveel keus er hier is in de supermarkten. Zoveel soorten chips, snoep, koek etc. De verleiding is groot. In Italie hebben we daar geen last van. Daar hebben we de keuze uit gewone chips; duur, iets minder duur en goedkoop en met snoep heb je de keuze uit 4 soorten drop (ja ja drop!) De koekjes, daar hoef je niet aan te beginnen. Die zien er heerlijk uit op de verpakking en in de vitrines, maar ze zijn niet te eten. Meestal is het een laffe, droge hap.
Al deze schappen gaan dus aan ons voorbij maar terug in Nederland is het heel erg moeilijk je in te houden. Er zijn dus al heel wat pepernoten, speculaas en marsepijn verorberd. De knoop kan nog maar net dicht......

Gisteren waren we even naar de webpagina van ik vertrek aan het kijken. Er staat nu een voorfilmpje op van de komenden uitzendingen. En wat denk je....!? Ik sta op het beginplaatje en als je het filmpje afspeeld zie en hoor je mij voorbij schommelen in de hangmat. Oeh....het is nu dus echt! Het gaat echt gebeuren. Wel heel raar hoor om je zo voorbij te zien komen. Deze shot kan ik me niet eens herinneren. We zijn dus heel erg benieuwd naar de rest. Als er niks tussen komt zijn wij te zien op 11 febr. NL 1. De eerste uitzending start komende zaterdag. Wellicht zie je mij dan ook voorbij komen in het startfilmpje.
Wil je het voorfilmpje zien, ga dan naar www.ikvertrek.nl
Je ziet me dan wel hangen....

22 november vliegen we weer terug. Dan gaan we weer verder knokken om de vergunning te krijgen. Ik hoop dat we dan wat offertes binnen hebben wat de kosten zullen zijn voor het verven van de balken. Als die klus klaar is en wij een certificaat in handen hebben dat alle balken behandeld zijn met een brandvertragende vernislaag, dan is alles rond en staat er niks meer in de weg om een vergunning te krijgen.
Ook de auto is bijna rond. We moeten nog 1 keer diep in de buidel tasten, wat we natuurlijk even hebben uitgesteld tot we weer terug zijn uit nederland, maar dan hebben we ook voor de auto alle benodigde papieren. Dan kunnen we ook eindelijk de auto laten verzekeren.....!

Wordt vervolgd dus.

  • 18 November 2011 - 18:08

    Jolanda:

    Hoi,
    Het was superleuk om jullie vorige week ineens te ontmoeten. En nix (GELEJE) :)
    in Italie, dat was ook duidelijk te zien.
    Spannend straks hoor op TV...ik hoop dat het storm loopt na de uitzendingen!!!
    Ed sterkte met je moeder en voor jou natuurlijk ook Heleen met Arno. Verder succes met de vergunningen en SNOEP ZE. Gr. Jolanda en Cor.

  • 19 November 2011 - 14:52

    Leonie:

    Ik sluit me geheel bij Jolandaatje aan. Veel beterschap gewenst aan jullie familie. Weten jullie al wat jullie op de muur wilen hebben? Groetjes Leonie

  • 26 November 2011 - 17:41

    Watje?:

    Er ging wat fout met het maken van een reisverslag met filmpje. Het filmpje is bij dit verhaal terecht gekomen en vandaar even een korte toelichting.
    Voor degene die denken dat ik een sapje, watje of geen b..... heb, kijk dan maar even naar het filmpje. : )

    p.s. Er is een nieuwe keuring geweest van de balken en het ziet er nu naar uit dat we slechts met een kleine grabbel in de buidel het certificaat voor brandveilig kunnen hebben.
    Vraag me niet waarom ineens weer niet, want dat is een lang, ingewikkeld, onlogisch verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Andiamo

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Of engeltjes bestaan?

13 December 2012

Ik wil terug!!!

21 Oktober 2012

Jopie, Dirkje, Gijs of Thijs en olijfolie.

01 September 2012

BOotje

25 Augustus 2012

Gebotteld
Heleen en ed

Ed en Heleen gevolgd door de camera's van het tv programma "Ik vertrek". Ons vertrek van Lamswaarde naar Vista sull'oliveto, in Poggiolo - Umbrie- Italie is gefilmd en de uitzending was op 4 febr. 2012. Je kunt het terugzien op uitzending gemist of op de website van ik vertrek.

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 75478

Voorgaande reizen:

07 Juli 2021 - 31 December 2027

We gaan verbouwen

01 Juni 2011 - 01 Juni 2019

Andiamo

Landen bezocht: