Gebotteld - Reisverslag uit Rome, Italië van Heleen en ed Neut- Sloots - WaarBenJij.nu Gebotteld - Reisverslag uit Rome, Italië van Heleen en ed Neut- Sloots - WaarBenJij.nu

Gebotteld

Blijf op de hoogte en volg Heleen en ed

25 Augustus 2012 | Italië, Rome

Vandaag heb ik de eerste fles zelfgebrouwen nocino gebotteld en vanavond gaan we hem proberen tijdens het afscheid avondje van onze gasten.

Vanmiddag ben ik gauw nog even naar de kapper gegaan om er toch maar weer een stukje eraf te laten knippen. Wellicht helpt het tegen de hitte maar ik betwijfel het. De kapster begreep het echter niet zo goed, of ik haar. Dat laatste zal het wel eerder zijn. Toen ze vroeg hoe ze mijn haar mocht drogen zei ik, niet, want ik spring zo weer het zwembad in. Vervolgens werd ik onder een "space"droogkap geplaatst die met een oorverdovert kabaal de kapster erop attendeerde dat mijn haar droog was, waar ze vervolgens niet op reageerde.... zucht.... en ik heb daarom maar braaf zitten toekijken hoe iemand helemaal geknipt en geschoren werd. Toen werd er foam in mijn haar gedaan en werd de fohn gepakt. Ik kreeg een enorme bos haar en was blij verrast. De kapster wat minder geloof ik, want direct kwam de krul borstel erbij en mijn pony werd keurig in de plooi gelegt. Met veel pijn en moeite kon ik mijn lach inhouden, hoe ik erbij liep. Ik leek wel de moeder in de serie "love and marriage!". Ach, een duik in het zwembad en weg is het. In de auto heb ik even hartelijk om mezelf zitten lachen, want zo zie ik me toch niet vaak.

Van de week heb ik tijdens een ronde foto's maken in de olijfgaard, mijn camera even op het randje van de put gelegd om even wat water te pakken. En ik dacht het nog bij mezelf, : niet zo handig Heleen, die valt er dadelijk in..." En ja hoor, ik had het nog niet gedacht en daar ging hij, kopje onder. Ik grabbel hem er meeteen uit, in de hoop dat het nog te redden was, maar aan alle kanten gutste het water er uit. Neeeeeeeeee, sufkip dat ik ben!!!! Net mijn mooie nieuwe camera! sh.., kl.... k..

En wat kun je dan anders doen dan alles wat open kan open zetten en alles wat eraf kan eraf te halen en de hap laten drogen. Na 2 dagen in het bloedhete zonnetje, toch maar eens proberen of hij het doet.... Neeeeeeeeeee, het is niet waar.................HIJ DOET HET!

Zucht, het was maar voor even.... Ik kan als hij net uit de hete zon komt net een paar foto's maken en dan scheidt hij er al weer mee uit. Het was te mooi om waar te zijn. Maar toch, ik heb wat foto's kunnen maken en ik zal er een paar bijvoegen. O.a. 1 die gemaakt is bij ons bezoekje aan Jo en Liek aan het meer van trasimeno. In het zwembad moets je helaas een badmuts op....

Nou, dat was het weer even. Stuur maar een paar regenwolken onze kant op.....kan ik wel gebruiken.



Liefs Heleen

  • 25 Augustus 2012 - 20:41

    Ingrid Nobels:

    Hee dat was toch dat spul met walnoot, zwart goedje? Moet dat maar een dag rijpen?
    Ben wel heel benieuwd, hoeveel flesjes heb je gemaakt... en hoe lekker was het...
    afijn als je haar maar goed zit hee
    lieve groetjes,
    ingrid en andere nobeltjes

  • 28 Augustus 2012 - 17:46

    Maaike:

    Jammer dat je geen foto hebt genomen van je kapsel..dan hadden wij ook eens kunnen lachen!!
    Alhoewel je verslagje van het ongeval met je camera ook erg lachwekkend was..maar dat is eigenlijk wel zielig voor je...
    :-)

  • 30 Augustus 2012 - 14:26

    Heleen:

    HE Ingrid en Maaike.
    Het zwarte goedje heeft 50 dagen gerijpt in de volle zon en eergisteren heb ik 9 liter gebotteld. Hij moet nog 1 maand rusten en dan is hij eigenlijk pas helemaal op smaak. Hij moet ook nog een keer door de zeef. We hebben hem natuurlijk al wel geproefd en ik kan niet anders zeggen; HEFTIG. Maar wel lekker.
    De eerste foto is van mijn kapsel. Hier had ik al wel mijn handen door mijn haar gehad op weg naar huis.... De badmuts foto komt eraan.....
    Lieve groeten uit een al iets minder warm Italie


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Andiamo

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Of engeltjes bestaan?

13 December 2012

Ik wil terug!!!

21 Oktober 2012

Jopie, Dirkje, Gijs of Thijs en olijfolie.

01 September 2012

BOotje

25 Augustus 2012

Gebotteld
Heleen en ed

Ed en Heleen gevolgd door de camera's van het tv programma "Ik vertrek". Ons vertrek van Lamswaarde naar Vista sull'oliveto, in Poggiolo - Umbrie- Italie is gefilmd en de uitzending was op 4 febr. 2012. Je kunt het terugzien op uitzending gemist of op de website van ik vertrek.

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 75475

Voorgaande reizen:

07 Juli 2021 - 31 December 2027

We gaan verbouwen

01 Juni 2011 - 01 Juni 2019

Andiamo

Landen bezocht: